Ing. Marek Buchta M.B.A.

(narozen -1)

Marek Buchta Autor je konzultant v oblasti marketingu, reklamních médií a managementu. Od roku 1992 pracoval v mezinárodních komunikačních a reklamních agenturách. Pro CEVRO – Liberálně-konzervativní akademii a vysokou školu CEVRO Institut připravuje přednášky z oblasti marketingu a volebních kampaní. Publikoval řadu článků o využití marketingových metod v nekomerční sféře.

Zpět na seznam autorů


Seznam článků autora:

Londýn, rok před Olympijské hry z marketingového pohledu

14. září 2011  

Za necelý rok se budou konat olympijské hry v Londýně. V průběhu příprav se náklady na jejich uskutečnění zněkolikanásobily. Vyplatí se tedy britským daňovým poplatníkům i britským politikům tato investice? Celý článek

Úzká místa vládní komunikace

30.září 2011  

V minulosti nebylo nic neobvyklého, že strany levého středu kladly na komunikaci s voliči větší důraz než strany pravicové. Měla by být pravicová vláda zárukou větší profesionality a manažerského přístupu? Mají od ní voliči právo očekávat aktivní, vstřícnou a vizuálně i myšlenkově atraktivní komunikaci? Celý článek

Jak zvládnout komunikaci reforem?

29.říjen 2011  

V roce 2008 byla reforma zdravotnictví klíčovým tématem, které rozhodlo o osudu voleb do zastupitelstev krajů. Shodou okolností opět před blížícími se krajskými volbami provádí vláda další reformní kroky. Povede se jí tentokrát lépe? Celý článek

Marketingová komunikace v roce 2012

 

Co nového přinese rok 2012 v oblasti marketingu? Jaké události ovlivní komunikaci ve veřejném sektoru a jaký vliv mají státní zásahy v oblasti médií na celý trh? Celý článek

Bratrovražedná komunikační bitva

28. leden 2012  

Kampaně v republikánských primárkách Prezident Obama nemá protikandidáta a může se tak plně soustředit na obhajobu svého mandátu. Na druhé straně zatím zuří nelítostný boj v republikánských primárkách. Celý článek

Nová média ve veřejném sektoru

 

Komunikace v nových médiích se posunula do druhé fáze svého vývoje. Po etapě nadšeného objevování a nekritického obdivu nadchází doba hledání vskutku efektivního využití. Celý článek

Chceme referendum k euru?

29.březen 2012  

Evropská unie, referenda a kampaně V březnovém referendu Švýcaři odmítli prodloužení placené dovolené ze čtyř na šest týdnů a daňové zvýhodnění stavebního spoření. Jak by dopadlo obdobné hlasování u nás? Podobné otázky by byly vpravdě těžkou zkouškou pro naše politiky i voliče. Celý článek

Konec britské COI

27.duben 2012  

S posledním březnovým dnem se naplnila více než šedesátiletá existence britské agentury pro veřejnou marketingovou komunikaci – Central Office of Information (COI). Od dubna je nahrazena decentralizovanou sítí, nazvanou GCN – Government Communication Network. Celý článek

Co skrývá sociální marketing?

30.květen 2012  

Všichni akceptujeme využití marketingových postupů v kampaních proti kouření nebo za bezpečnost silničního provozu. Nasazení obdobných metod při plánování zdravotních nebo sociálních programů státu však čeká až na nové generace úředníků i politiků. Celý článek

Marketingová podpora vzdělání, kultury a sportu

10.září 2012  

Žijeme v době natahování rukou. Kultura, sport i školství většinou stojí v zadních řadách čekatelů na veřejné peníze. O to důležitější je, aby přicházely s marketingově dobře připravenými projekty. Celý článek

Regulace reklamy na alkohol

22.říjen 2012  

Po skončení mimořádných prohibičních opatření dojde v České republice k následným změnám v oblasti regulace prodeje a nabízení alkoholických nápojů. Bude přísněji upravena i reklama na alkohol? Celý článek

Marketingová komunikace v roce 2013

20.prosinec 2012  

Co nového přinese rok 2013 v oblasti komunikace a marketingu? Podaří se důstojně dotáhnout prezidentské volby? Budou mít strany vládní koalice dostatek klidu pro zlepšení image před supervolebním rokem 2014? Celý článek

Kudy dál v německém politickém marketingu?

29.leden 2013  

Německo čeká důležitý volební rok. Hlavní událostí budou pochopitelně podzimní parlamentní volby. Přibližně ve stejnou dobu se uskuteční i zemské volby v největší spolkové zemi Bavorsku a koncem roku v Hesensku. Ouverturu přitom obstarali již 20. ledna voliči v Dolním Sasku. Celý článek

Volby a kampaně v létě

 

Je spousta možností jak prožít krásné léto. Jen opravdový politický nadšenec by ale za ten správný způsob léta považoval sledování politické kampaně. Celý článek

Komunikace penzijní reformy

30.září 2013  

Osud penzijní reformy vytváří smutnou paralelu k osudu Nečasovy vlády. Na začátku velké naděje a relativní důvěra občanů. Na konci zmar a blamáž. Celý článek

Kampaně v německých volbách

28.říjen 2013  

Sledování německé volební komunikace je inspirativním zážitkem. Zejména pokud ji porovnáváte s téměř souběžně probíhající kampaní u nás. Celý článek

Volby marketingovým pohledem

22.listopad 2013  

Volby do Poslanecké sněmovny opět ukázaly rostoucí vliv zvládnutého marketingu na volební výsledky politických stran. Celý článek