Ing. Marek Buchta M.B.A.
(narozen -1)
Autor je konzultant v oblasti marketingu, reklamních médií a managementu. Od roku 1992 pracoval v mezinárodních komunikačních a reklamních agenturách. Pro CEVRO – Liberálně-konzervativní akademii a vysokou školu CEVRO Institut připravuje přednášky z oblasti marketingu a volebních kampaní. Publikoval řadu článků o využití marketingových metod v nekomerční sféře.
Zpět na seznam autorů
Seznam článků autora:
Londýn, rok před Olympijské hry z marketingového pohledu
14. září 2011
Za necelý rok se budou konat olympijské hry v Londýně. V průběhu příprav se náklady na jejich uskutečnění zněkolikanásobily. Vyplatí se tedy britským daňovým poplatníkům i britským politikům tato investice?
Celý článek
Úzká místa vládní komunikace
30.září 2011
V minulosti nebylo nic neobvyklého, že strany levého středu kladly na komunikaci s voliči větší důraz než strany pravicové. Měla by být pravicová vláda zárukou větší profesionality a manažerského přístupu? Mají od ní voliči právo očekávat aktivní, vstřícnou a vizuálně i myšlenkově atraktivní komunikaci?
Celý článek
Jak zvládnout komunikaci reforem?
29.říjen 2011
V roce 2008 byla reforma zdravotnictví klíčovým tématem, které rozhodlo o osudu voleb do zastupitelstev krajů. Shodou okolností opět před blížícími se krajskými volbami provádí vláda další reformní kroky. Povede se jí tentokrát lépe?
Celý článek
Marketingová komunikace v roce 2012
Co nového přinese rok 2012 v oblasti marketingu? Jaké události ovlivní komunikaci ve veřejném sektoru a jaký vliv mají státní zásahy v oblasti médií na celý trh?
Celý článek
Bratrovražedná komunikační bitva
28. leden 2012
Kampaně v republikánských primárkách
Prezident Obama nemá protikandidáta a může se tak plně soustředit na obhajobu svého mandátu. Na druhé straně zatím zuří nelítostný boj v republikánských primárkách.
Celý článek
Nová média ve veřejném sektoru
Komunikace v nových médiích se posunula do druhé fáze svého vývoje. Po etapě nadšeného objevování a nekritického obdivu nadchází doba hledání vskutku efektivního využití.
Celý článek
Chceme referendum k euru?
29.březen 2012
Evropská unie, referenda a kampaně
V březnovém referendu Švýcaři odmítli prodloužení placené dovolené ze čtyř na šest týdnů a daňové zvýhodnění stavebního spoření. Jak by dopadlo obdobné hlasování u nás? Podobné otázky by byly vpravdě těžkou zkouškou pro naše politiky i voliče.
Celý článek
Konec britské COI
27.duben 2012
S posledním březnovým dnem se naplnila více než šedesátiletá existence britské agentury pro veřejnou marketingovou komunikaci – Central Office of Information (COI). Od dubna je nahrazena decentralizovanou sítí, nazvanou GCN – Government Communication Network.
Celý článek
Co skrývá sociální marketing?
30.květen 2012
Všichni akceptujeme využití marketingových postupů v kampaních proti kouření nebo za bezpečnost silničního provozu. Nasazení obdobných metod při plánování zdravotních nebo sociálních programů státu však čeká až na nové generace úředníků i politiků.
Celý článek
Marketingová podpora vzdělání, kultury a sportu
10.září 2012
Žijeme v době natahování rukou. Kultura, sport i školství většinou stojí v zadních řadách čekatelů na veřejné peníze. O to důležitější je, aby přicházely s marketingově dobře připravenými projekty.
Celý článek
Regulace reklamy na alkohol
22.říjen 2012
Po skončení mimořádných prohibičních opatření dojde v České republice k následným změnám v oblasti regulace prodeje a nabízení alkoholických nápojů. Bude přísněji upravena i reklama na alkohol?
Celý článek
Marketingová komunikace v roce 2013
20.prosinec 2012
Co nového přinese rok 2013 v oblasti komunikace a marketingu? Podaří se důstojně dotáhnout prezidentské volby? Budou mít strany vládní koalice dostatek klidu pro zlepšení image před supervolebním rokem 2014?
Celý článek
Kudy dál v německém politickém marketingu?
29.leden 2013
Německo čeká důležitý volební rok. Hlavní událostí budou pochopitelně podzimní parlamentní volby. Přibližně ve stejnou dobu se uskuteční i zemské volby v největší spolkové zemi Bavorsku a koncem roku v Hesensku. Ouverturu přitom obstarali již 20. ledna voliči v Dolním Sasku.
Celý článek
Volby a kampaně v létě
Je spousta možností jak prožít krásné léto. Jen opravdový politický nadšenec by ale za ten správný způsob léta považoval sledování politické kampaně.
Celý článek
Komunikace penzijní reformy
30.září 2013
Osud penzijní reformy vytváří smutnou paralelu k osudu Nečasovy vlády. Na začátku velké naděje a relativní důvěra občanů. Na konci zmar a blamáž.
Celý článek
Kampaně v německých volbách
28.říjen 2013
Sledování německé volební komunikace je inspirativním zážitkem. Zejména pokud ji porovnáváte s téměř souběžně probíhající kampaní u nás.
Celý článek
Volby marketingovým pohledem
22.listopad 2013
Volby do Poslanecké sněmovny opět ukázaly rostoucí vliv zvládnutého marketingu na volební výsledky politických stran.
Celý článek